Een geschillenregeling zijn algemene afspraken over het behandelen van conflicten waarbij vrijwilligers betrokken zijn. iedereen is verantwoordelijk voor het op lossen van conflicten en geschillen met degenen die dat aangaan.
De uitgangspunten bij het maken van een geschillenregeling zijn:
- Een geschil dient zo snel mogelijk te worden onderkent zodat de schade beperkt, en een oplossing mogelijk blijft
- Vrijwilligers hebben recht op informatie over het geschil.
- De voorgestelde stappen dienen te worden opgevat als een procedure waarvan niet kan worden afgeweken.
Hier vindt u twee voorbeelden van geschillenregelingen en een voorbeeld van een klachtenregeling (download)
Gerelateerde blogposts
Veilig vrijwilligerswerk en VOG
| Afspraken en registratieVeiligheid en VOG
Maak uw organisatie veilig!
Lees meerMaak uw organisatie veilig!
Onkostenvergoeding
| Afspraken en registratieIn de volgende gevallen krijgt u een vrijwilligersvergoeding:
U bent 21 jaar of ouder. En u hebt ...
Lees meerU bent 21 jaar of ouder. En u hebt ...
Vrijwilligers administratie
| Afspraken en registratieHet is goed om alle (actieve) vrijwilligers binnen uw organisatie te registreren. Zo heeft u een goed ...
Lees meer