Post | april 2020 | Afspraken en registratie | 1 min lezen

Geschillenregeling

Een geschillenregeling zijn algemene afspraken over het behandelen van conflicten waarbij vrijwilligers betrokken zijn. iedereen is verantwoordelijk voor het op lossen van conflicten en geschillen met degenen die dat aangaan. 

De uitgangspunten bij het maken van een geschillenregeling zijn: 

  • Een geschil dient zo snel mogelijk te worden onderkent zodat de schade beperkt, en een oplossing mogelijk blijft
  • Vrijwilligers hebben recht op informatie over het geschil. 
  • De voorgestelde stappen dienen te worden opgevat als een procedure waarvan niet kan worden afgeweken.

Hier vindt u twee voorbeelden van geschillenregelingen en een voorbeeld van een klachtenregeling (download)

Deel blogpost
Gerelateerde blogposts
Onkostenvergoeding | Afspraken en registratieSommige organisaties verstrekken aan hun vrijwilligers een onkostenvergoeding. Vrijwilligers mogen echter maar een beperkte...Lees meer
Vrijwilligers administratie | Afspraken en registratieHet is goed om alle (actieve) vrijwilligers binnen uw organisatie te registreren. Zoheeft u een goed overzicht over het aantal...Lees meer